Jdi na obsah Jdi na menu

Pomocné programy při výuce fyziky

arch.z1.png

Programů pro výuku předmětů existuje spousta. Ve Scratchi si jej lze vytvořit jednoduše. Cílem je, aby vzrostla zábava při učení.

Poznámka: Program lze rozšířit o další funkce - např. obecnou simulaci či kvíz (co si uživatel zapamatoval a umí).

V našem případě je zadání:

Zhotovit program na dopočítávání fyzikálních veličin a seznámit se s učivem.

 

 

arch.z2.png

 

 

 

 

 

 

 

m1 × V1 + m2 × V2 / m1 + m2

Poznámka: ​Obrázek má být jenom příkladem jak takový výpočet může vypadat.

 

kol.primka.png

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

EK - Vysvětlení dotazu.

4. 3. 2017 20:59

Na otázku, jaká bude rychlost dvou těles po srážce v přímce ?
je sdělení : Tělesa se ještě budou pohybovat rychlostí: 25 km/h

Domnívám se, že tady něco chybí, aby to bylo úplné.

Adam Malíř - Re: Vysvětlení dotazu.

4. 3. 2017 21:51

Aha, už rozumím. Děkuji za upozornění. Ihned to doplním do příspěvku. K výpočtu rychlosti těles po kolizi:
m1 × V1 + m2 × V2 / m1 + m2. Obrázek má být jenom příkladem a otázka k němu.31

EK - Pomocné programy

4. 3. 2017 16:29

Nazdar Adame,
zkouším funkčnost komentáře a využívám příležitost k otázce; k uvedeným příkladům jaké je zadání ?

Adam Malíř - Re: Pomocné programy

4. 3. 2017 18:02

Zdravím.
Možná nerozumím otázce. Zadání čeho ?
Článek se snaží uvést jak je tvoření programu pro vzdělaní jednoduché a praktické.
Z hlediska programu určuje číslo a jednotku (zde Archimédův zákon a stejně tak i druhý program). Zadání je tedy následující - vytvořit program, který dopočítává fyzikální veličiny.