Jdi na obsah Jdi na menu
 


Scratch - příklady (5)

Hra - simulace letu horkovzdušným balónem

article preview

     

        Obecný princip: Spalováním propanbutanového nebo jiného vhodného plynu je uvnitř balónu ohříván vzduch; stoupání,

nebo klesání balónu je umožněno regulací výkonu hořáků které ohřívají tento vzduch. Po vzletu je balón unášen ve

směru proudění okolního větru. Proto je před letem důležité seznámit se s aktuální povětrnostní situací a předpovědí

počasí v předpokládané trase letu.

      V našem programu "let balónem" je stanoveno: Rychlost stoupání, nebo klesání se ovládá změnou výkonu

hořáku (1 až 9 úroveň), případně postupným odhazováním zátěže. Rychlost větru se zvyšuje s výškou letu. Za úspěšné

přistání v cíli je považováno dosednutí balónu s tolerancí +-10 metrů. Úkolem hry může být - dosažení cíle za nejkratší

čas, nebo s minimem vynaložené energie. Vzhledem na zaměření našeho kroužku nejde tolik o vlastní hru, ale o příklad

řešení simulace letu balónem. Funkční závislost výšky na době letu, spotřebě energie (výkonu hořáků) a zátěží je zřejmá

z algoritmu programu. Směr proudění větru je zleva doprava. Pro rozhodování při řízení letu jsou průběžně zobrazovány

hodnoty důležitých proměnných a také graficky průběh letu. Samozřejmě úpravou algoritmu můžeme dosáhnout změny

režimu letu, nebo vylepšení (například průlet horským terénem, zjistit rychlost klesání při dopadu, atd.).  

b-5-1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b-5-2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Aktuální čas

normální:

internetový:

co to je?

O nás

_____________________________________

Nezávislý zájmový kroužek robotiky na Studánce se zabývá poznatky o technice, jako je elektronika či programování. Věnujeme se různým problémům od nejjednodušších příkladů po složitější týkající se matematiky a fyziky.


Spojte se s námi!


Vyhledávání