Jdi na obsah Jdi na menu
 


Scratch - příklady (6)

Hra - simulace brzdění automobilu

 

article preview

      Na silnici, která může mít různý sklon a různý povrch jede automobil zadanou rychlostí. V okamžiku měření

je od automobilu na silnici v zadané vzdálenosti značka. Úkol je, brzděním zastavit automobil co nejblíž značce.

(Neuvažuje se případ, že dojde ke smyku kol, ani odpor vzduchu). 

 

Volba proměnných:

Vzdálenost značky:   maximálně 200 m

 Rychlost automobilu:   maximálně 150 km/hod 

Úhel svahu:   0-rovina,    kladné úhly - stoupání,    záporné úhly - klesání 

Stav vozovky:   suchý asfalt 0.6,    mokrý asfalt 0.35,    náledí 0.1

Intenzita brzdění (rozmezí):   0% jízda bez brzdění,   100% maximum brzdění na hranici smyku

brzdeni-1-7.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Osa X určuje vzdálenost, osa Y rychlost. Zelená linka představuje silnici, černý terčík na ní je vzdálená

značka. Postupně brzděním modré body určují rychlost a červené body polohu automobilu na silnici.

       Několik situací:

brzdeni-1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Aktuální čas

normální:

internetový:

co to je?

O nás

_____________________________________

Nezávislý zájmový kroužek robotiky na Studánce se zabývá poznatky o technice, jako je elektronika či programování. Věnujeme se různým problémům od nejjednodušších příkladů po složitější týkající se matematiky a fyziky.


Spojte se s námi!


Vyhledávání